kirstendownunder.reismee.nl

B&B

Bondi Beach, een plek in Sydney waar je toch zeker geweest moet zijn. Ik ben naar Australië gekomen, mede voor de mooie stranden die het te bieden heeft. Daarom wilde ik dit ook graag met eigen ogen zien. Een Hostel dat uitkijkt op Bondi Beach is dan ook best luxe. Maar ik ben hier om te genieten, dus doen we dat gewoon.

Wat een heerlijkheid was dit, een Barbie (barbecue) op het dak voor maar 2 Dollar (ongeveer €1,65) en gratis drank. Een keer een meevaller in de kosten, aangezien het hier al duur genoeg is. Maar ook het uitzicht op het strand is geweldig. Sydney heeft meer stranden te bieden dan alleen Bondi, dus ook moest ik van mezelf geloven aan de Coastal Walk. Een wandeling langs de kust van Bondi tot Congee Beach met spectaculaire uitzichten, golven en rotsen. Soms wel even pittig om te lopen, maar het mag best wat avontuurlijk blijven. Een avondje sfeer proeven in de pub met een live bandje ontbrak ook niet.

Toen waren deBlue Mountains aan de beurt. Ik hoorde er al veel meer reizigers over dus ik was erg nieuwsgierig geworden. In plaats van een super drukke dag en alles te zien van de Blue Mountains heb ik het anders aangepakt. Een Hostel boeken in Katoomba (dit klinkt toch gewoon al leuk) voor twee nachten en lekker je eigen plan trekken. Toch hebben Lisanne en ik (mijn travelmate) ons laten vallen voor een buspas voor een Hop-on, Hop-off bus. Ideaal, je hoeft alleen maar op de goede plek uit te stappen, krijgt alle informatie die je nodig hebt mee in een boekje en als je nog meer wil weten zijn er super aardige buschauffeurs die je alles wel willen vertellen. En aangezien we het lekker rustig aan hebben gedaan zijn we in die drie dagen nog niet eens overal geweest wat we wel hadden willen zien. Gelukkig was het Hostel ook erg fijn. Heerlijk rustig, super faciliteiten en de mensen opnieuw erg aardig. Dit is iets waar wij Nederlanders misschien iets van kunnen leren. De gastvrijheid en vriendelijkheid van de mensen hier, het is onwijs fijn!

Maar even terug naar het mooie gebied Blue Mountains. Het is een heel bijzonder gebied en moeilijk te omschrijven. Het is super groot en ja veel bergen. Dat is best verrassend hè?! Ook is er een Skyway, Railway en Cableway aangelegd om alles nog beter te kunnen zien. Dit is al een hele beleving op zich, maar met het uitzicht maakt het het nog beter. Ook zijn er de bekende Three Sisters, drie bergen bij elkaar die je met een mooi bruggetje kan bereiken. Zoals je kunt zien op de foto hieronder, moest ik dat ook zeker even doen.

En naast alle mooie bergen is er een regenwoud. Er leven vele dieren en er zijn ook een hoop watervallen. Dit levert is opnieuw geweldig om te zien. En om jullie een beetje met me mee te laten genieten heb ik er een foto bij gedaan!

Voor de komende dagen hebben we al een Hostel in Sydney centrum geboekt omdat ik mijn skills mag laten zien voor de RSA (daar ben ik al voor geslaagd) en barista cursus. Dan komen we zondag weer terug in de Blue Mountains om de rest te zien en opnieuw te genieten van de rust. Ik kan er nu al weer naar uitkijken!

Daarnaast krijgt de korte toekomst al een klein beetje vorm. Over twee á drie weken beginnen mijn avonturen in de Outback van Australië. We starten in Alice Springs en gaan waarschijnlijk met een bus tour naar Adelaide. Het ticket is geboekt, de trip wordt op dit moment nog overwogen. Maar ik krijg er steeds meer zin in!

Zoals jullie kunnen lezen, vermaak ik mijzelf nog steeds en geniet ik van elk moment. En word ik nog enthousiaster bij het denken aan de nieuwe plannen.

Voor jullie thuis wens ik iedereen weer een onwijs goede dag, veel plezier op Rodermarkt (voor de meesten) en werkse voor de toppers die wel moeten werken. Ik heb deze dagen afgesloten met een super avondje Pierce Brothers, ook best een goede vervanging voor de Rodermarkt. Veel liefs vanuit Sydney!


Reacties

Reacties

Hetty

Zo te lezen vermaak je je prima, superfijn voor jou. Het ziet er echt allemaal mooi uit. Ga zo door??

Rudy

Mooi dat je je daar uitstekend vemaakt!!! Jou levend verslag iz een lust om te lezen. Zo ken ik je ook!!! Veel plezier en tot lees ze. ?????

Chris wildeboer

Klinkt super Kirsten en wat een mooie foto's.
Ben al nieuwsgierig naar je volgende verhaal.

Annet van huffelen

Wow, meid, het is weer geweldig om je verhaal te lezen en de prachtige foto's te bewonderen. Je bent onze topper die dit toch allemaal maar even doet. Have fun, maar dat lukt prima tot nu toe. Go on, go on. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active