kirstendownunder.reismee.nl

Animal week

Halloa,

Zoals beschreven in mijn vorige blog ben ik al een poosje in Melbourne. Hoognodig tijd om daar eens een update over te geven. Maar eerst even een korte samenvatting van Canberra.

Canberra is de hoofdstad van Australië, velen denken dat dit Sydney is maar niets is minder waar. Om toch ook iets van de hoofdstad van Australië te zien, hebben we daarom gekozen om met de Greyhound bus naar Melbourne toe te komen en een tussenstop in Canberra te doen. We hebben een nachtje geslapen in het YHA hostel wat uitstekend was en vervolgens de stad in gegaan. Je merkt hier al direct verschil met Sydney, namelijk er loopt niemand op straat.

We hebben het grootste festival van het jaar bezocht (hadden wij even geluk dat we er toen waren), namelijk de Floriade. Uhm ja, je verwacht er iets anders van als je hoort het grootste festival. Maar heel veel meer dan vele mooie bloemen en wat kinderattracties en eettentjes kan je het niet noemen.

Toen door gegaan naar het War Memorial. Dit was oprecht best wel interessant en ook echt onwijs groot. Ook leuk opgezet met shows die ze geven om indruk te krijgen hoe het vroeger was. Toen hebben wij de Ainslie Mountain beklommen. Dit was echt een pittige wandeling naar boven aangezien de berg ook 842 meter hoog is. Maar er was dan ook een geweldig uitzicht oven de stad.

Op naar Melbourne…

Eenmaal aangekomen in het hostel waren we kapot. Het was namelijk een nachtbus en kwamen om 8 uur ’s ochtends aan in het hostel. Gelukkig mochten we al even lekker douchen, maar wel mochten wel pas om 2 uur de kamer in. We zijn in de TV kamer gaan liggen en ik heb daar nog even lekker bij kunnen slapen. Toen ik wakker was waren er opeens allemaal Nederlanders om ons heen en voor we het wisten zaten we gezellig met z’n vijven een Hoegaarden biertje te drinken in the Fifth Province. Een goede start, zal ik maar zeggen.

Na een dagje lekker te ontspannen, spelletjes spelen en lekker kletsen met andere reizigers en een avondje live muziek hebben we op zondag meegedaan met de Free Walking Tour. Ideaal concept; als de tour is afgelopen kan je geld geven. Je mag zelf beslissen hoeveel je het waard vond, maar je mag ook niks geven. Op deze manier hebben we de stad toch een beetje leren kennen. We hebben mooie graffiti steeg gezien (daar staat Melbourne toch wel een beetje bekent om), ook is koffie erg belangrijk voor deze stad, we hebben wat mooie/belangrijke gebouwen gezien en het systeem van opwarming en koelen in de stad is uitgelegd. Heel bijzonder om te horen.

Al met al een leuke tour en het werd ons erg enthousiast verteld, wat het natuurlijk nog leuker maakt. Als afsluiter van de dag hebben wij de Botanic Garden bezocht. Dit is echt een onwijs groot park, echt super leuk omgezet en met mooi weer ook heerlijk om lekker te chillen.

De Lonely Planet van Lisanne wist ons te vertellen dat er een parkje bij ons hostel in de buurt was. Deze hebben we ook maar eens opgezocht. Genaamd, Albert Park met een Albert Lake erbij. Hier hebben wij een rondje omheen gelopen en dat was al snel 5 kilometer. Heerlijk ontspannen, leuke dieren te zien en super met de skyline van Melbourne op de achtergrond. Wat een heerlijkheid was dit! Naast het park stond ook dat er een Moonlight Kayaktour te doen is. Dit staat dan ook voor zaterdag op de planning.

Rondom Melbourne zijn er ook dingen te doen en een ding waar je echt geweest moet zijn is toch wel Phillip Island. We hebben lekker een auto gehuurd voor een dag en zijn in totaal met z’n vijven die kant op gegaan. En ja ook dat is gebeurt; ik heb aan de linkerkant van de weg gereden. Dit was wel even wennen, aangezien je ook moet nadenken dat het verkeer van de andere kant komt. Dit ging bijna fout, maar gelukkig leer je snel van je fouten.

Eenmaal op het eiland zijn we begonnen met het Koala Conservation Centrum. Wauw, het was echt zo gaaf om die koala’s daar lekker in de bomen te zien. Ze van dichtbij te zien, maar ook te zien dat ze daar echt gelukkig leefden. Toen door gegaan naar het strand, ook dit was onwijs mooi om te zien! De reis vervolgd naar Wildlife Park en stiekem keek ik hier het meeste naar uit. Ik had namelijk gelezen dat je Kangoeroes eten kon geven. Er waren ook echt nog veel meer dieren te zien, maar die Kangoeroes zijn echt geweldig. Ze zijn zo schattig, springen super leuk, je kunt ze aaien, je kan ze knuffelen, je kan selfies met ze maken. Ik ben gewoon een beetje verliefd op ze. Dit was dus absoluut het hoogte punt van de dag!

Maar de afsluiting was ook onwijs gaaf. We zijn namelijk naar de Pinguïn Parade geweest. Dan ben je met zonsondergang met ongeveer 4000 mensen op het strand en dan wacht je tot de pinguïns het veilig genoeg vinden om vanuit de zee de duinen in te lopen. Helaas mochten we geen foto’s maken, voor de gezondheid van de pinguïns. Maar wat waren ze onwijs schattig. En wat lopen ze lief en wat kunnen ze snel zwemmen. Al met al een super dag gehad op Phillip Island. Dus mocht iemand van jullie ooit naar Australië komen, Phillip Island is zeker de moeite waard.

En daar was die dan, mijn bankpas… Het heeft even geduurd, maar ik heb hem eindelijk in ontvangst mogen nemen, erg fijn. Nadat we mijn pas hebben opgehaald, hebben wij lekker een middagje langs de Yarra River op het gras gelegen. Heerlijk, even lekker ontspannen. De zon scheen, het was bloedheet en toen ook eindelijk maar toch ons eerste schepijsje van de reis genuttigd.

Gister hebben wij een dagje dierentuin gedaan, de Melbourne Zoo. Niet de perfecte dag voor uitgekozen aangezien er te veel kinderen in de dierentuin rondliepen en we er dus achter kwamen dat er school vakanties waren. Maar dat heeft de dag verder niet minder leuk gemaakt. Een heerlijk dagje met leuke dieren en ook hier heb ik mij uitstekend vermaakt!’

De stad zelf is wel heel anders dan Sydney. Maar ik merk wel; dat als het lekker weer is, ik het in deze stad absoluut naar mijn zin kan hebben. Lekker ontspannen sfeer, wat meer een shop centrum met goede live muziek op straat. Klinkt toch best fijn of niet?

Bedankt weer voor het lezen iedereen. Hele goede dag gewenst en tot de volgende blog.

Veel liefs vanuit Melbourne.

. Uitzicht Phillip Island

Dinie

Maar goed dat je een blog maakt. Te veel leuke dingen voor je om te onthouden ?

Chris wildeboer

Super hoe jij verteld. Ik kijk nu al uit naar de volgende blog. En veel mooie foto’s. Blijf maar lekker geniet.?

Hetty

Leuk die verhalen van jou. Met een foto erbij zie je het haast voor je.

Peet

we genieten van je ontspannend verhaal.
heelveel plezier.
gr Peet en Jeannette

Roelien

Weer een prachtig verhaal.
Wat je vertelde van de pinguïns heb ik ooit op tv gezien echt gaaf.
Wij zitten op dit moment heerlijk in Albufeira. Ook mooi?

Harrie

Ziet er heerlijk uit daar Kirsten. Veel plezier met kayakken!!!!