kirstendownunder.reismee.nl

Even een Tour break

G'day g'day!

Sorry dat het blog zolang op zich heeft laten wachten. Maar mijn dagen zaten van ’s ochtends vroeg ( en dan ook echt vroeg) tot ’s avonds vol gepland. En maar enkele dagen service gehad, laat staan internet. Maar hier is die dan…

Alle tours zitten er alweer op. Het begon met een tour in de Outback, waar Lisanne en ik eerst zes dagen hebben doorgebracht in Alice Springs. Het vliegticket was al geboekt en de tour was vol. Dus we moesten wel zes dagen volmaken in de stad. Voor alle mensen die dit lezen en ook deze kant op willen: DOE GEEN ZES DAGEN! In Alice Springs is weinig te beleven, we hebben niet veel meer gedaan dan bij het zwembad gelegen. Wel best lekker om uitgerust aan de tourreeks te beginnen.

De eerste tour was: Rock 2 Water van 6 dagen. Hele logische naam want je begint in de bergen/woestijn en eindigt bij het water. We kregen als tourguide Ashley, voor ons Smash. Een super vrolijke en enthousiaste Australische meid. In de bus hadden we meteen een gezellige groep die we tijdens de lange busreis(zen) beter leerden kennen. Als eerste stop was het de Uluru rots, de meest bekende rots van de Outback. Ook hebben wij van deze rots genoten tijdens de zonsondergang. ’s Avonds hebben we geslapen in een swag. Dit is een matje/luchtbed en een slaapzak ineen. Het is alleen niet warm genoeg dus moet je er nog wel met een slaapzak in. Maar je slaapt gewoon in de buitenlucht in je swag. Best een eng idee als er net verteld is dat er slangen, dingo’s (de Australische wolf) en je weet dat er veel ongedierte leeft. Dit was dan ook een nacht met weinig slaapuren.

De dagen erna hebben we de Kata Tjuta en de Kings Canyon bezocht en beklommen. De Kings Canyon was mijn favoriet doordat hier nog veel planten en bomen leefden, maar beide bergen waren super om te zien. Er was een plant die elk jaar een blad erbij kreeg en ondertussen al 900 bladeren had. Ook zijn we zo vroeg opgestaan dat we hebben genoten van de zonsopkomst, super ervaring en zeker de moeite waard om daar vroeg voor je bed uit te komen. Ja, en dit meen in echt. Gedurende de week werd de groep steeds hechter en kregen we steeds meer lol met elkaar. Dit kwam ook door een dagje Bush Camp tussendoor en de nachten rondom het kampvuur in de swag! Uiteraard kan je elkaar tijdens een drankspel nog beter leren kennen. Dit deden we dan ook in Coober Pedy. De stad van de Opal diamant en de Kangaroo Orphanage. Deze nacht hebben we ook in bunkers geslapen, wat vroeger een mijn was. Als afsluiting van de tour hadden we een lunch bij de langste pier van de wereld en werden we netjes afgeleverd bij het hostel in Adelaide. Een onwijs vette trip, onwijs gezellige mensen leren kennen, veel mooie look outs bezocht en te veel leuke dingen meegemaakt om uitgebreid te vertellen.

De tweede tour, Kangaroo Island, een tweedaagse tour. Nu was de groep aardig gekrompen, maar waren nog met z’n vieren over die ook deze tour gingen doen. Je moest met de ferry over want het is natuurlijk een eiland. We begonnen bij een honing boerderij waar we locale (honing) biertjes konden proberen en zijn daarna iets actiefs gaan doen. Namelijk, wezen sandboarden. Dat is snowboarden, maar dan zoals de naam zegt van een berg van zand af ipv sneeuw. Dit is een soort van onontdekt talent van mij, want ik was er echt goed in! Toen door naar de zeeleeuwen. Dit was echt geweldig! Leuke weetjes geleerd, goede foto’s kunnen maken en we konden heel dichtbij komen. ’s Avonds weer het gebruikelijke kampvuurtje erbij om de avond af te sluiten. De dag erna vele koala’s en kangoeroes gespot in het Nationaal Park en zijn daarna naar de zeehonden gegaan. Dit was nog leuker dan de zeeleeuwen! En deze super tour afgesloten met een fijn uitzicht bij het strand.

De derde tour, de Barosso Valley. Voor de mensen die het niet weten, dit is een wijnstreek. Hier mochten we wijn proeven. In totaal hebben we vijf boerderijen bezocht en hebben we kennis mogen maken met 23 verschillende soorten wijnen. Het was een onwijs gezellige dag, met nog steeds dezelfde mensen van de eerste groep. Je kan nagaan hoe gezellig dit geworden is.

En dan de laatste tour, de Great Ocean Road + Grampians. Dit was een driedaagse tour van Adelaide naar Melbourne. De eerste stop was bij de Grampians en wel bij de Mackenzie Falls. Het regende precies op het moment dat wij er op uit gingen. Erg jammer, maar dat heeft de waterval niet minder mooi gemaakt. De tweede dag een lange hike gemaakt naar de hoogste top van de Grampians, en door bewolking weinig van het uitzicht kunnen genieten helaas. Toen een lunch op een speciale locatie gehad. In een slapende vulkaan, de Tower Hill, met wilde emu’s en koala’s om ons heen. En de weg vervolgd naar de Great Ocean Road. Wauw, wat is dit geweldig. Helder blauwe zee, veel mooie rotsen, vele mooie uitzichten. En met als klap op de vuurpeil, de zonsondergang bekeken bij de 12 Apostelen onder het genot van een biertje. Als laatste dag nog erg genoten van de reis langs de Great Ocean Road op weg terug naar Melbourne.

Wat heb ik een fantastische tours gehad, wat heb ik geweldige mensen leren kennen, wat een super tour guides hebben ze bij Groovy Grapes. Een betere manier om de Outback + de rest te bezichtigen was er zeker niet!

Nu ga ik alweer een nieuw avontuur aan, namelijk Tasmanie. Het Zuidereiland van Australië. Hier ga ik vanaf maandag beginnen met een 5-daagse tour en hierna wordt het tijd om op zoek te gaan naar werk.

Allemaal weer bedankt voor het lezen en tot snel. Voor de foto's verwijs ik jullie deze rond door naar het album Tours! Daar komen binnenkort nog meer foto's bij.

Liefs vanuit het mooie Tasmanie!!

Manouk

Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Genieten. :) Heel veel plezier nog!

Liefs Manouk

Hetty

Waren weer super belevenissen zo te lezen.?

Marit

Wat gaaf Kirsten!? Veel plezier op Tasmanie!

Chris wildeboer

Wat maak jij veel mee Kirsten en echt super leuk gescheven. Heel veel plezier.?

Wilga holt

Fijn dat jij je avonturen met ons deeld..... ik lees je avontuur met veel plezier.
Groetjes van mij.

thijs b

geweldig mooi heel veel al gezien op tv met oud bac trukers op dicovery met je verhaal err bij zieik de beellden weer ,is natuurlijk niet en vergelijking met echt zien in beleven ,maar het helpt om je inteleven met hoe gewldig dit avontuur moet zijn

Gea

Super Kirsten!!!!.......wat een beleving...fantastisch.

Jannie en Arie

Kirsten bedankt erg leuk dit alles te lezen.
Hou je taai op Tasmanie en werk ze daar.
Tot de volgende mail .

Henny Terpstra

Geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt Kirsten. Had het met je moeder over je blog vandaar dat ik ook een kijkje gingen nemen. Prachtig om te lezen en je foto's te kijken! Tis net of we mee zijn op reis... Blijf heerlijk genieten van dit alles!

Jolanda Middel

Heerlijk om al je verhalen te lezen...

Dinie

Ha Kirsten,
Zo leuk om te lezen dat je het zo naar de zin hebt daar. Op naar Tasmanie!
Heel vreemd, je mail kwam nu ineens binnen bij de spam. Gelukkig zag ik het op tijd.
Groeten