kirstendownunder.reismee.nl

Back to real life

Hi everyone!

Eindelijk is het dan zo ver. Ik heb werk gevonden. Normaal schrijf ik wat ik meemaak met het reizen, maar ik heb gewerkt dus nu kan ik daar ook over vertellen. Maar voordat mijn eerste officiële werkdag begon ben ik nog twee dagen de stad uit geweest.

Samen met drie andere hostel genoten ben ik twee nachten wezen kamperen. We hebben een auto gehuurd, kampeerspullen geleend van het hostel en vertrekken naar Maria Island. Dit is een eiland waar geen auto’s zijn toegestaan, dus met het meenemen van de spullen moesten we hier al rekening mee houden. Na een half uurtje op de ferry gezeten te hebben kwamen we aan op dit mooie eiland.

Nadat we onze tenten hadden opgezet, onze lunch hadden genuttigd hebben wij de raad opgevolgd om een fiets te huren, een echte mountainbike it was. Een route als advies meegekregen en we gingen er voor. Al snel kwam ik er achter dat het minder makkelijk was dan ik had gedacht. Er waren flinke bergen en dat is pittig om tegenop te fietsen. Toen het fietsen echt niet meer wilde hebben we de fiets aan de kant gelegd en zijn we te voet verder gegaan. Dit was ook een aardige hike. Maar weer eenmaal boven op de top te zijn, maakte het uitzicht alles weer goed. Het was weer oogverblindend mooi. En wat heeft dit land vele verschillende, maar toch elke keer schitterende uitzichten. Het voordeel als je met de fiets bent en je bent eenmaal omhoog gegaan, komt er ook een punt dat je naar beneden gaat. En ja dit was vet. Je gaat met een gigantische snelheid naar beneden en wat geeft dat een kick! ’s Avonds hebben we de zonsondergang bekeken, helaas verscholen achter een berg maar de lucht was ook mooi om te zien. Later op de avond hebben we de sterrenhemel bekeken vanaf het strand.

Dag twee begon met de zonsopkomst. Vrijwillig om 4.55 uur uit bed om de zonsopkomst te bekijken. Helaas weer niet helemaal goed in geschat, want het zat weer achter een berg verstopt. Maar ook dit was niet een hele grote ramp, want het geeft alsnog een mooi gezicht. En na een poosje gezeten te hebben kwam de zon al achter de berg tevoorschijn. En dit was zeker de moeite waard. Hier heb ik dan ook een foto van, die tot nu toe veruit mijn favoriete foto is! Terug naar de tent voor een lekker ontbijtje en toen kwam de mountainbike dag eraan. Berg op en berg af, langs de kust van Maria Island. Ongelofelijk mooie uitzichten en de fietstocht was waanzinnig. En nu kan ik me ook vinden in de motivatie van Boris of Saskia tijdens de spinning lessen. “Kom op nog even doorzetten, je bent bijna op de top”. En ik zal het nog een keer herhalen, maar het naar beneden gaan geeft echt een geweldige kick. Onszelf ook wat rust gegeven op het prachtige strand waar gewoon niemand was, heerlijk zo’n privé strand. Aan het einde van de middag de ferry terug gepakt naar Tasmanie en daar in de buurt een gratis camping opgezocht. Hier overnacht en ’s ochtends vroeg er weer uit om ervoor te zorgen dat de auto weer om 8 uur bij het verhuur bedrijf was.

Ondertussen heb ik al best veel tours gedaan, best wel veel dingen bezocht en alles heeft indruk gemaakt. Maar dit eiland is top. Heel veel wildlife: kangoeroes, wombats (met te lieve baby wombats), wallibies, possums, gekke vogels en noem maar op. De mountainbike tocht was geweldig, net als het uitzicht bovenop de top. Het was super!

Later op de dag mocht ik dan echt aan de bak. Een beetje gespannen natuurlijk want je weet niet wat je kunt verwachten. Gelukkig een warm welkom door mijn collega’s wat al een beetje spanning wegnam. Maar oi wat een drama was deze eerste avond. Het was druk, iedereen was druk. Ik wist heel veel dingen niet, maar tijd om dingen te vragen was er ook niet. Ik maakte fouten, het was lastig om alles in het Engels te doen, een ander systeem als wat ik gewend ben. Laat ik het zo zeggen, dit had ik wat onderschat. Dag twee verliep al iets beter, maar ook dag drie was een flinke baaldag. Mijn collega’s zeggen dat ik niet zo streng moet zijn voor mezelf, want het is druk en ik wordt letterlijk in het diepe gegooid. En raad eens, ze hebben gelijk. Na twee weken werken heb ik eindelijk het gevoel dat ik m’n draai gevonden heb! Wat erg fijn is.

En soms hebben mensen nou eenmaal geluk. Ik ben net een week aan de slag bij Blue Eye en tref meteen een personeelsfeestje. We zouden naar de bowl club gaan. Dus ik denk ooh gezellig bowlen met elkaar. Kom ik er later achter dat dit een soort van Jeu des Boules is en helemaal geen bowling. Ik had er dan wel geen zin in, maar ging er toch maar voor, verkleed als oud omaatje. Dit was namelijk de dresscode. En wat ben ik blij dat ik ben gegaan. Ik ben samen met twee andere Dutchies en de baas eerste geworden met het spel! Later nog een pub bezocht waar drink wedstrijden werden gehouden, een quiz over Blue Eye werd gegeven (en ik was 6de, bewijst dat ik soms best goed ben in gokken), handdruk wedstrijdjes en gepoold. Toen ik terug kwam in het Hostel realiseerde ik me dat ik ook best een biertje minder had kunnen drinken, maar ik heb me in elk geval uitstekend vermaakt. En de mensen om me heen in het Hostel hebben zich weer om mij vermaakt.

Ook heb ik het Sinterklaasspel geĂŻntroduceerd en hier hebben we heerlijk een avond van genoten. Toch leuk om af en toe wat Nederlandse tradities te blijven vieren.

Jullie allemaal weer bedankt voor het lezen. Ik hoop dat jullie een leuke Sinterklaas hebben gehad. Allemaal veel succes met de voorbereidingen voor kerst! De rest van de foto's zijn te vinden in het album Maria Island.

Veel liefs, Kirsten


Reacties

Reacties

Remco Bras

Wat ontzettende gave dingen ben je aan het doen!! Have fun met alles wat er nog gaat komen!

Hetty

??

Dinie

Mooi dat je het zo goed naar je zin hebt op je werk. En laten we wel zijn: daar ben je ook heel goed in, dus lukt het ook aan de andere kant van de wereld.
Het is moeilijk om niet elke keer weer te zeggen hoe mooi het daar is, maar ja, wat is het daar toch mooi. Vanaf vandaag beginnen we te sparen.
Heel veel plezier nog en doe weer leuke dingen.
Groeten uit een heel miezerig Nederland ?

Roelien

Weer lekker je verhaal zitten lezen

Jeaniek

Wat fijn om je verhaal weer te lezen. Je maakt geweldige dingen mee en ziet de mooiste dingen. Ergens anders werken is altijd even wennen, maar ik ben blij dat je het na 2 weken al onder de knie hebt. Veel succes schat en blijf genieten! Liefs je zus

Ellen Zuiderveld

Leuk je berichten te lezen en foto’s te zien, genieten daar!
Fijn dat je je draai gevonden hebt op het werk, zoiets kost altijd tijd om het je eigen te maken, idd let it go het komt vanzelf ?

Henny Terpstra

Prachtig om je verhaal weer te lezen! En geweldig wat je allemaal ziet en onderneemt! suc6 en genieten!

Siep

Super-goed verwoordt, fijn dat je het zo naar je zin hebt !

Chris wildeboer

Hey Kirsten, wederom weer een mooi verhaal en blij dat je je draai hebt gevonden in je werk.
Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
Blijf lekker genieten Gr chris?

t bartol

mooi bericht niet te streng zijn voor je zelf met nieuwe dingen ,daar groei je vanzelf in perfektie komt met de ervaring ,groet uit kenaol

Huffies

Howdy! Zometeen onderweg naar Roden om de Kerst te vieren. Vanuit Tilburg al vast hele fijne Feestdagen en een super goed 2018 gewenst daar in down under.

Arie en Jannie

Mooi om je verhaal te lezen.
Ga zo door en geniet er van. Gr J en A

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active