kirstendownunder.reismee.nl

Goodbye Sydney

Hallo hallo lieve volgers,

Op dit moment geniet ik van mijn vrije tijd, het reizen en leuke dingen doen. Maar er komt een moment dat er ook gewerkt moet worden. Daarom heb ik er voor gekozen om een Responsible Service of Alcohol diploma te halen, zodat ik ook echt in de horeca mag werken hier. Deze cursus heb ik vrijdag gedaan en gehaald. Oké iedereen zou het halen die eraan deelneemt, maar het gaat om het pasje wat het oplevert. Op zaterdag heb ik de Barista cursus gedaan. Nu heb ik al 5 jaar ervaring in koffie maken en ook al meerdere cursussen gehad bij Bella Sardegna, maar een officieel certificaat kan altijd handig zijn. Maar wat was dit ongelofelijk saai. Voor het rollenspel moest ik een cappuccino en een espresso maken, dit had ik ook in de eerste 5 minuten nog wel voor ze kunnen maken. Gelukkig nog wel iets opgestoken van wat precies welke koffie is hier. Maar ook deze cursus is zo goed als niet mogelijk om het niet te halen. Hoe dan ook, ik kan ze in elk geval op mijn CV zetten en ook dat ik ze in Australië heb gehaald, best vet al zeg ik het zelf.

Dan zijn er natuurlijk ook andere dingen die geregeld moeten worden, zoals een bankpas. Ik ben ondertussen al drie weken in Australië en heb al vier weken geleden een bank account aangemaakt in Nederland. Je zou zeggen dat ze in de tussentijd best een pas voor je klaar kunnen maken. Helaas werd ik teleurgesteld na 2 uur gewacht te hebben bij de bank, want het bleek dat de pas überhaupt nog niet aangevraagd was. Hele zware teleurstelling en mocht ik er zelf ook nog eens achteraan bellen. Maar agh, niet alles kan vlekkeloos verlopen dus gewoon maar weer snel vergeten. Gelukkig ging dat best goed (wat best bijzonder is) en heb ik nog een heerlijk stapavondje gehad. Het zal je verbazen hoe sommige mensen zich kleden, dansen of er uit zien. Leedvermaak!!

Na twee dagen serieus te doen vond ik het ook wel weer tijd voor wat leuks. Het stond nog op mijn to do lijstje om de Harbour Bridge op te gaan. En in plaats van de brug echt te beklimmen en veel geld kwijt te zijn, kregen wij als tip van een Australiër om gewoon de brug op te lopen en naar de Pylon Lookout te gaan. Het was al een heel avontuur om er te komen, maar het uitzicht was echt geweldig. Ik heb 30 minuten daar boven gestaan en echt even genoten van het uitzicht. Helaas sloot de lookout dus moesten we binnen aan half uur ook alweer beneden zijn.

Ook hebben we nog een bezoekje gebracht aan de Darling Harbour. Wauw, wat weer een totaal andere wereld van Sydney is dit. Dit was meer voor de jetsetters onder ons, leuk om langs te lopen zullen we maar zeggen! Heel bijzonder hoe groot Sydney is en wat voor verschillen er allemaal te zien zijn in dezelfde stad.

En toen mochten we weer naar de Blue Mountains. Konden we de rust weer lekker opzoeken en terugkomen in het fijne Hostel. We werden ook direct herkend en met open armen en een grote glimlach ontvangen. Voelt toch een beetje als thuiskomen. Ook hier gingen we er lekker op uit. Op advies op zoek naar de Minni HaHa watervallen. Een enigszins wat saaie wandeltocht maar best lekker om even een stuk te lopen. Kom je aan blijkt het afgesloten te zijn omdat het te gevaarlijk was om het pad te betreden. Grote tegenvaller, maar gelukkig nog wel een beekje gevonden. ’S Avonds heerlijk afgesloten met een spelletjes avond.

Op dag twee van de Blue Mountains was het Wentworth Waterfalls day. Een peddelbusje bracht je weer naar de bestemming en kreeg nog even het laatste advies mee. Ik had hier naar uitgekeken aangezien het er super mooi uitzag in de folder. Dan begin je met wandelen, nouja hiken kun je het meer noemen. Van te voren denk je dat het een eeuwigheid duurt voordat je er bent. Want ja 1,5 uur lopen is niet zo voorbij. Maar het is er zo mooi, je ziet zo veel en de paden zijn zo avontuurlijk dat de tijd voorbij vliegt. En dan kom je aan bij de bekende waterval waar je ook echt doorheen kunt lopen. Heel vet! Maar ook de overcliff en undercliff paden waren zeker de moeite waard. Deze dag maar afgesloten met een biertje in de plaatselijke kroeg. Weinig mensen, maar gelukkig kunnen Lisanne en ik ons ook wel met z’n tweeën vermaken.

In de tussentijd ben ik ook al druk bezig met de plannen voor de aankomende tijd. De eerst komende 5 weken zijn zo goed als vastgelegd. En dat wil zeggen dat de laatste dag Sydney erop zit. En is een nieuw avontuur begonnen. Lisanne en ik zijn in de bus gestapt naar Canberra, waar we een nachtje hebben geslapen en zijn doorgereden naar Melbourne. Hier blijven we twee weken, en zullen we net als Sydney eens kijken wat voor moois daar in de omgeving te vinden is. Deze avonturen worden beschreven in het volgende blog.

Vanaf 10 oktober vliegen Lisanne en ik naar Alice Springs, dus op naar de Outback. Vanaf daar hebben wij een bustour die langs zo goed als alle toeristische plekken gaat. Zoals Ayers Rock, Kings Canyon en Kangaroo Orphanage. Ook maken we een tussenstop op Kangaroo Island en gaan we naar Barossa Valley. Dit is wijnstreek, wat natuurlijk erg vervelend is. En we sluiten deze tour af met de prachtige Great Ocean Road. Een onwijs gave tour waar ik echt al heel erg naar uitkijk.

Ook zijn de plannen voor Nieuw Zeeland (waar ik vanaf januari 6 weken naar toe ga) een soort van vastgelegd. Ik ga met Stray (hop on, hop off bus) het eiland rondreizen. Dit is ongeveer hetzelfde idee als de tour door de Outback. Het is een bus met vele medereizigers en je stopt bij alle hotspots van Nieuw Zeeland. Daarbij heb je nog de keuze om een tig van activiteiten te boeken. Hier ga ik mij de komende dagen nog even in verdiepen, maar ook dit gaat onwijs vet worden. En ja dit weet ik zeker, want Lisanne heeft dit vorig jaar gedaan en promoot het al sinds de eerste dag dat ik haar ken.

De afgelopen drie weken in en rondom Sydney erg genoten, maar het feit dat ik naar een nieuwe stad ga is toch ook wel prettig. Het gevoel dat je weer een nieuw avontuur aangaat. Klinkt misschien gek, maar zo voelt het wel.

Ik wil iedereen nog even bedanken voor alle lieve, leuke en fijne reacties die ik krijg op mijn blog. Eigenlijk doe ik het voor mezelf, gewoon een soort dagboek wat leuk is om terug te lezen straks. Maar het blijft me nog meer motiveren dat het ook echt gelezen word. Dus ook dankjewel voor het lezen allemaal, het wordt enorm gewaardeerd!

Heel veel lieve reisgroetjes en tot snel! Liefs Kirsten

Reacties

Reacties

Tineke

Geweldig Kirsten, geniet ervan maar ik weet zeker dat je dat ook doet. Topper!

Annet van huffelen

Prachtig verhaal weer. Goed bezig met vooruit denken en de plannen vast te leggen, het gaat weer een ervaring zijn waar je op terug kunt kijken. Super.

Hannie

Geweldig verhaal Kirsten, geniet ervan.

Stephanie

Echt super om steeds je verhalen te lezen en om te lezen dat je je zo goed vermaakt! Geniet er maar lekker van schat! Je hebt het verdient en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Xx

Jeaniek

Wauw schat. Prachtige plannen. Ik ben trots op je en ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier en geniet ervan!

Roelien

Weet een prachtig reisverhaal met mooie foto's
Enjoy?

Bas en Carin

Prachtig verhaal en mooie foto's. Heel veel plezier!

Hilbert van Huffelen

Gaaf hoor! Maximaal aan het genieten zo te zien en te lezen. En dan te bedenken dat je nog maar net bent begonnen en nog bijna een jaar voor de boeg hebt? Geniet er van? grt uit Tilburg

Dinie

Ha Kirsten,
Als ik dit allemaal lees weet ik het zeker; daar moeten we naartoe. Prachtige foto van het Opera House. Veel plezier daar nog. Tot je volgende blog ?

Hetty

Super Kirsten. Ik vind het leuk je verhalen te lezen. Nog heel veel plezier daar, het ziet er allemaal toppie uit wat je ziet??

Maud

Erg leuk om je avonturen te lezen!
Mooie foto's ook Kirsten! Geniet er van!??

Kinie

Prachtig verhaal weer! Leuk om te lezen. Nog veel pkezier

Lonneke

Topppper gooodluck and have fun!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active